dimarts, 12 de desembre del 2023

1a pràctica App Inventor2_Comencem a programar

ANEM A APRENDRE COM PROGRAMAR SENZILLES APLICACIONS MÒBILS:

A partir d'ara utilitzarem APP Inventor2 (CLICK) que no és més que un llenguatge de blocs que permet crear aplicacions per a telèfons mòbils sense necessitat de ser experts en programació.

Abans de començar necessitem:
un compte de google 
el cable USB per connectar el mòbil a l'ordinador i poder passar l'arxiu programat al mòbil
el MÒBIL ha de tindre Sistema Operatiu ANDROID
i per últim hauràs de tindre instal·lat en el teu mòbil un explorador d'arxius per poder passar l'arxiu que es genera en AppInventor al teu mòbil (normalment ve per defecte amb l'icona d'una carpeta) si encara no tens, cal que t'ho instal·les amb la wifi de casa i així no gastar les dades)
➽ Una altra manera, es mitjançant un lector de codi QR, per tant, hauràs de descarregar-te l'aplicació!



La primera pràctica a realitzar i que ens permetrà conèixer l'entorn de treball de l'aplicació és la següent. Llegiu atentament les instruccions, i seguiu els passos detalladament. 

PRÀCTICA 1_APP INVENTOR_HOLA MON







dijous, 23 de novembre del 2023

Introducció a la programació


 
Les computadores no poden interpretar directament les instruccions que els donem, elles utilitzen un llenguatge anomenat binari; on tota la informació està codificada amb dos dígits, amb zeros uns (0,1). Per a programar una aplicació o jocs, per senzills que siguen, amb aquest llenguatge de zeros i uns seria una labor increïblement laboriosa, i per eixe motiu es van crear els llenguatges de programació.


Els llenguatges de programació són llenguatges lògics, més semblats al nostre, que transmeten una seqüència d'ordres a l'ordinador, i una aplicació anomenada compilador li'l tradueix en termes que la màquina puga interpretar (codi màquina), i d’aquest manera es crea una aplicació. 

La gran majoria de les aplicacions que utilitzem en el mòbil, ordinador, consoles...., estan desenvolupades amb llenguatges de programació avançats (C o JAVA són els més utilitzats) que requereixen un nivell de formació alt per als programadors. Afortunadament per a nosaltres, existeixen alguns llenguatges gràfics per blocs que ens permeten acostar-nos a la programació sense ser experts professionals. Per a iniciar-se, l'organització code.org, en col·laboració amb les més prestigioses empreses d'informàtica del món, han proposat L'Hora del Codi: una proposta d'aprenentatge de nocions de programació per a iniciar a persones de tot el món plantejant activitats interactiva i d'autoaprenentatge.

ACTIVITAT A REALITZAR: Per a iniciar-te en la programació, realitza els desafiaments de la següent "Hora del Codi", inspirada en  Flappy Bird. Quan acabes continua amb els següents reptes: el de Frozen, el de Angry Birds i, finalment, el dels Mapes
Recorda fer una captura la pantalla amb la resolució de l'última prova de cadascun dels reptes per demostrar que has superat totes les Hores del Codi! Eixa captura de pantalla hauràs de pujar-la a la tasca corresponent de Florida Oberta. Ànim!

dimarts, 31 d’octubre del 2023

Les intel·ligències artificials

 



Com ja sabem, en Internet podem trobar gran quantitat d'informació de pràcticament  qualsevol tema, per molt rar que siga. El disposar de tanta informació i de manera tan ràpida, és sense cap dubte un gran avantatge; no obstant açò, en ocasions pot arribar a ser un inconvenient, primer perquè no és possible llegir tota la informació que ens proporciona, segon, perquè és difícil diferenciar la informació realment fiable de la qual no ho és, i tercer, perquè moltes vegades ens perdem navegant i passem a una altra cosa sense adonar-nos.

Sent així, i tenint en compte les recerques efectives ja treballades, tractarem de introduir-nos en el mon de les Intel·ligències Artificials (IA)


dijous, 26 d’octubre del 2023

AVATAR

Un avatar en Internet i les noves tecnologies de comunicació és una representació gràfica, generalment humana, que s'associa a un usuari per a la seua identificació. Poden ser fotos o dibuixos artístics.
Anem a crear-se un avatar per tal de tenir una imatge pròpia sense publicar una foto nostra per a que ens identifique a la xarxa.

Existeixen moltes eines web online per a crear-se un avatar, algunes d'elles són les que apareixen a continuació, prova'ls i guarda els resultats per a després utilitzar-los en la teua wiki.

  • Un avatar a l'estil manga







ACTIVITAT A REALITZAR.- Hauràs de provar aquestes eines, i fer-te un avatar amb cadascuna. Guarda'ls en una carpeta AVATARS per a després poder revisar-los. I,una vegada tingues fets els quatre avatars, inclou-los en un document de word que pujaràs a Florida Oberta en la tasca corresponent.

dimarts, 17 d’octubre del 2023

Pràctica de recerca efectiva

Cercar la següent informació. A més de la informació, per a cada pregunta, anota el criteri de recerca que has utilitzat, així com l'adreça de la pàgina web on has trobat la informació.

  • Pots trobar un poema de Mario Benedetti que no recorde exactament, però que diu alguna cosa així com " con tu puedo y con mi…".
  • Què és l'escoliosi?
  • Quants documents en pdf apareixen relacionats amb València?
  • Quants euros són 25 dòlars?
  • Anota i compara el nombre de resultats obtinguts en cercar Florida Secundària en els cercadors Google, Yahoo, Bing.
  • Ajuda't de Buscabiografias (www.buscabiografias.com) per a conèixer l'esdeveniment que va succeir l'any 1232 sota el regnat de Jaume I el Conqueridor.
  • Quantes polzades són 34 cm?
  • Quins fets van ocórrer entre 1540 i 1550 durant l'època de Felipe II? 
Per exemple:
Resposta completa a una definició


NOTA: El document, creat amb el processador de textos, el guardaràs amb el nom de: "Cognom, Nom - Recerques efectives".

NOTA 2: Recorda incloure al document una portada amb el títol de l'activitat, el teu nom, el grup i una imatge que represente a la pròpia activitat.

dimarts, 26 de setembre del 2023

Presentació electrònica


A partir de la informació que teniu en el vostre document "Cercadors" de l'activitat Recerques en Internet, ara aneu a realitzar una presentació electrònica amb el powerpoint. 


El primer que hem de tindre clar és què són les presentacions electròniques i per a què s'utilitzen.
De manera genèrica, una presentació és una forma de presentar idees de forma clara i visual. Les presentacions electròniques són instruments visuals  i/o audiovisuals que permeten comunicar informació i idees de forma atractiva.
S'utilitzen per: informar, persuadir; motivar, vendre un producte o idea; entretenir, educar, formar. En definitiva sempre que es desitge exposar informació de forma visual i agradable per tal de captar l'atenció del públic a qui va dirigida.
Finestra de disseny de la presentació


Per a realitzar una bona presentació tindràs en compte els següents aspectes:
Un contingut o concepte per diapositiva, amb entre 3 i 4 idees com a molt, si pot ser només una, molt millor.
Utilitza sempre frases simples, curtes, clares i concises. Mai paràgrafs. Oblida't del “retalla i pega”: és “cutre”, vulgar i avorrit.
Ha de tenir uniformitat de format, colors, text, en títols i subtítols, formes, marcs,...
Estructura correcta de les diapositives:
  • 1a diapositiva: títol, imatge, nom i cognoms, grup classe
  • 2a diapositiva: guió o apartats que formen la presentació.
  • En la resta de diapositives haurà d'aparèixer clarament l'apartat del guió que s'està explicant
Mai abuses dels efectes de transició, de so, ni molt menys, dels gif animats que quasi sempre acaben per avorrir.
Tria imatges de qualitat relacionades amb el contingut, i que no sempre facen referència a l'obvi.

Algunes aclaracions del contingut i format de la presentació:
  • el guió a posar en la 2a diapositiva serà el següent::
Què és un cercador
Tipus de cercadors
Recerques efectives
  • per al segon apartat "Tipus de cercadors" ha d'aparèixer primer un esquema del tipus que podeu fer amb l'opció SmartArt del menú [Insertar].
Per fer l'esquema: menú Insertar -- opció SmartArt

  • en el tercer apartat "Recerques efectives" posaràs almenys 5 estratègies diferents per fer recerques efectives en la xarxa. Per cadascuna de les estratègies o regles ha d'aparèixer una imatge amb una recerca que il·lustre com funciona l'estratègia. Per fer-ho hauràs de:
    1. capturar la pantalla del cercador amb la recerca feta amb la tecla [Impr Pant], 
    2. enganxar-la a una diapositiva de la presentació
    3. retallar-la  i deixar només el quadre de recerca i el nombre de resultats
    4. asenyalar amb formes (cercle, quadret, fletxes,..) el criteri de recerca i el nombre de resultats
Exemple de diapositiva

Una altra manera per capturar les imatges és utilitzar la ferramenta Recortes que trobaràs al menú Inici de l'ordinador.



divendres, 15 de setembre del 2023

Recerques efectives en Internet



En Internet podem trobar gran quantitat d'informació de pràcticament  qualsevol tema, per molt rar que siga. El disposar de tanta informació i de manera tan ràpida, és sense cap dubte un gran avantatge; no obstant açò, en ocasions pot arribar a ser un inconvenient, primer perquè no és possible llegir tota la informació que ens proporciona, segon, perquè és difícil diferenciar la informació realment fiable de la qual no ho és, i tercer, perquè moltes vegades ens perdem navegant i passem a una altra cosa sense adonar-nos.
Per a poder trobar la informació que cerquem sobre qualsevol tema, es fa imprescindible l'ús dels cercadors.