divendres, 22 de març del 2024

Pràctica 2 Inkscape.- Estreles i lletres

Després de la introducció, ací teniu la primera pràctica per crear i seguir investigant. Podeu accedir a la informació de l'anterior post per guiar-vos.  Ací deformarem estreles i lletres per crear altres figures totalment diferents.


divendres, 8 de març del 2024

Introducció Inkscape

Aquesta es una primera presa de contacte amb el programa Inkscape. Es tracta d'un programa de dibuix utilitzat per crear imatges senzilles, com logotips, basades en formes geomètriques.

Es tracta d'un programari d'ús lliure i si teniu interes, podeu descarregar-lo de la seua web oficial:

5a pràctica.- App Inventor2

4a pràctica. App Inventor2

Aquesta setmana farem una altra aplicació mòbil:  la 4a PRÀCTICA D'APP INVENTOR. 
Anem a crear un joc, que ens permeta endevinar un nombre (nosaltres contra la màquina!)

JUGUEM?

DESCARREGA'T LA PRÀCTICA, NOMÉS CAL SEGUIR ELS PASSOS!


3a pràctica.- APP Inventor2


Anema començar la 3a PRÀCTICA D'APP INVENTOR. Anem a crear una aplicació que ens resolga fàcilment i en un tres i no rés, EL TEOREMA DE PITÀGORES

Però, sabeu què diu aquest Teorema? Ací va un recordatori...


EN UN TRIANGLE RECTANGLE (AQUELL QUE TÉ UN ANGLE RECTE DE 90º), LA LONGITUD DE LA HIPOTENUSA AL QUADRAT ÉS IGUAL A LA SUMA DELS QUADRATS DELS CATETS

MIRA EL DIBUIX I DESCARREGA-T LA PRÀCTICA, NOMÉS CAL SEGUIR ELS PASSOS!



TEOREMA DE PITÁGORAS Super facil - YouTube


2a pràctica.- APP Inventor2


Aquesta serà la següent aplicació a fer. Un apliacació on apareixen "BOTONS"  d'animals, que si els prems a la pantalla del teu dispositiu, reprodueixen el so característic d'aquest animalet.

Amb aquesta pràctica, continuarem aprenent, poquet a poquet, les possibilitats d'aquest programari.

Descarrega-te-la i no dubtes en preguntar-me els dubtes!

Veuràs, que al final del document, et plantege algunes millores... podries afegir-ne un altre animalet a més a més del que jo t'explicat? ÀNIM!

DECARREGA PRÀCTICA 2


dimarts, 12 de desembre del 2023

1a pràctica App Inventor2_Comencem a programar

ANEM A APRENDRE COM PROGRAMAR SENZILLES APLICACIONS MÒBILS:

A partir d'ara utilitzarem APP Inventor2 (CLICK) que no és més que un llenguatge de blocs que permet crear aplicacions per a telèfons mòbils sense necessitat de ser experts en programació.

Abans de començar necessitem:
un compte de google 
el cable USB per connectar el mòbil a l'ordinador i poder passar l'arxiu programat al mòbil
el MÒBIL ha de tindre Sistema Operatiu ANDROID
i per últim hauràs de tindre instal·lat en el teu mòbil un explorador d'arxius per poder passar l'arxiu que es genera en AppInventor al teu mòbil (normalment ve per defecte amb l'icona d'una carpeta) si encara no tens, cal que t'ho instal·les amb la wifi de casa i així no gastar les dades)
➽ Una altra manera, es mitjançant un lector de codi QR, per tant, hauràs de descarregar-te l'aplicació!



La primera pràctica a realitzar i que ens permetrà conèixer l'entorn de treball de l'aplicació és la següent. Llegiu atentament les instruccions, i seguiu els passos detalladament. 

PRÀCTICA 1_APP INVENTOR_HOLA MON